تجمع اعتراض آمیز مردم مقابل فرمانداری

تجمع اعتراض آمیز مردم مقابل فرمانداری

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، موضوع تعیین تکلیف سه راهی شهیدزارع که از چندی پیش توسط مردم منطقه مورد پیگیری قرار گرفته است ظهر امروز کار را به تجمع اعتراضی در فرمانداری شهرستان فردوس کشاند.

سه راهی شهیدزارع از گذشته‌های بسیار دور متعلق به شهرستان فردوس بوده و ساختمان‌های موجود در محل از جمله ساختمان پاسگاه و اورژانس مستقر در سه راهی نیز توسط شهرستان فردوس بنا و تجهیز شده است.

نام‌گذاری سه راهی به نام شهیدزارع از شهدای شهرستان فردوس نیز خود حکایت از تعلق این سه راهی به شهرستان فردوس دارد اما در این میان از چندی پیش به دلایلی نامعلوم تابلوهایی که از چندین سال پیش در منطقه نصب شده بود به یک‌باره جمع‌آوری و حتی تعدادی از مسؤولان مربوطه با فشارهای حاکم مجبور به جمع‌آوری تابلوها و اصلاح برخی از آنها شدند.

نکته قابل تامل این است که ۷ کیلومتر پس از سه راهی شهیدزارع به سمت بشرویه و ۷ کیلومتر به سمت دیهوک متعلق به حوزه شهرستان فردوس است و چطور می‌شود سه راهی پس از گذشت سال‌ها دستخوش تغییر شود و مردم و مسؤولان بشرویه ادعای تعلق سه راهی شهیدزارع به شهرستان بشرویه را مطرح کنند.

مردم شهرستان فردوس امروز با در دست داشتن پلاکادرهایی با شعار “سه راهی شهید زارع حق مسلم مردم فردوس بوده، هست و خواهد بود” و نیز نقشه تقسیمات مرزی خواستار اعلام قاطع استانداری مبنی بر تعلق سه راهی شهیدزارع به شهرستان فردوس شدند و اعلام کردند که این سه راهی از قدیم‌الایام در حوزه شهرستان فردوس واقع بوده و امروز پس از سال‌ها، نیاز به کارشناسی مجدد ندارد.

مردم فردوس خواستار نصب مجدد تابلوهای این شهرستان در سه راهی شهیدزارع شدند و اعلام کردند که به هیچ عنوان تا تعیین تکلیف نهایی و اعلام قطعی استانداری مبنی بر تعلق سه راهی شهید زارع به شهرستان فردوس از احقاق حق خود کوتاه نمی‌آیند.

این تجمع ساعت‌ها به طول انجامید و پس از تماس حسین اسماعیلی سرپرست فرمانداری فردوس با مدیرکل سیاسی استانداری مقرر شد تا جلسه‌ای با حضور اعضای شورای اسلامی شهرستان فردوس و بشرویه برگزار و همچنین وزارت کشور، کارشناسی لازم در ارتباط با سه راهی شهیدزارع را انجام و تا زمان تعیین تکلیف نهایی هیچ تابلویی متعلق به هیچ یک از دو شهرستان در محل نصب نشود.

منبع : فارس