جاذبه های گردشگری فردوس روی شبکه جهانی

جاذبه های گردشگری فردوس روی شبکه جهانی

به گزارش روابط عمومی شهرداری فردوس، شهردار فردوس اظهار کرد:با همکاری نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، یک فیلم جدید در مورد جاذبه های گردشگری فردوس تولید و مقرر شد از شبکه جهانی الکوثر پخش شود.

به گفته حلاج مقدم با این اقدام پتانسیل های گردشگری فردوس به دنیا معرفی و از این طریق به جذب سرمایه گذار برای حمایت از گردشگری کمک می شود.

وی گفت: تاکنون ۴ فیلم مستند برای معرفی جاذبه های گردشگری فردوس تولید و از شبکه استانی پخش شده است.

وی بر راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در فردوس تاکید کرد و ادامه داد: به این منظور شهرداری سال گذشته مجتمع تجاری را در اختیار میراث فرهنگی قرار داد تا به عنوان بازارچه صنایع دستی از آن استفاده شود.

به گفته وی، از آنجا که بیشترین تجمع گردشگران در قسمت ورودی شهر تون است هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین با هدف ساخت مکانی برای ارائه محصولات و صنایع دستی به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذار شد که درحال حاضر ساخت ۵۰۰مترمربع از آن باهدف بازارچه دایمی صنایع دستی شروع شده و پروژه در مرحله اسکلت بندی است.

وی اضافه کرد: همچنین با تامین هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین با همکاری اوقاف و امور خیریه به ساخت کتابخانه در فردوس کمک شده است.

وی پیشنهاد داد: درآبگرم فردوس هم مکانی برای ایجاد بازارچه های صنایع دستی پیش بینی شود تا گردشگران فردوسی بیشتر با جاذبه ها و صنایع دستی آشنا شده و مدت زمان توقفشان در این مکان بیشتر شود.

وی درباره تعیین مسیر گردشگری در فردوس هم گفت: تابلوهایی در نقاط مختلف جانمایی و نصب شده و قرار است برای دسترسی آسان گردشگران به نقاط گردشگری این قبیل اقدام ها ادامه یابد.

وی با اشاره به رتبه بندی شهرستان ها بر اساس جمعیت و وسعت برای برخورداری از فرهنگسراها گفت: با توجه به پراکندگی جمعیت در فردوس تاکنون ساخت فرهنگسرا تعریف نشده اما این اقدام برای اجرای برنامه های فرهنگی در دستور کار شهرداری فردوس است.

منبع : وب سایت شهرداری فردوس