پیام دکتر محمدرضا امیرحسنخانی به مناسبت روز خبرنگار

پیام دکتر امیرحسنخانی ریاست مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شریف شهرستان های فردوس طبس سرایان و بشرویه به مناسبت روز خبرنگار

خبرنگاران لحظات نابودشدنی وزوال یافتنی را تثبیت و ابدی می کنند.  ( مقام معظم رهبری )

باسلام و صلوات بر محمد و آل محمد و درود وسلام به ارواح طیبه شهدا و امام شهدا و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب (حفظه الله)
۱۷ مرداد مصادف با روز خبرنگار ، یادآور خبرنگارشهید وخبرنگاران آزاده ایست که برای ضبط حقایق و ثبت لحظات دلدادگی انسانهای پاک سرشت و مظلوم از جان گذشتند .
با توجه به توسعه ی دنیای مجازی و نقش رسانه ها در ابعاد مختلف زندگی بشر بدون تردید فعالان این حوزه می توانند تاثیر به سزایی در حوزه های اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی  و فرهنگی برافکار عمومی داشته باشند. برما پوشیده نیست که مشکلات دراین صنف فراوان است ،گاهی خبرنگاری مجبور به کار درکلیه ی شاخه های خبری از جمله هنری- فرهنگی – مذهبی –سیاسی- اجتماعی، اقتصادی و ورزشی  می شود گاهی سفرها ی دور ودراز با تمام خطرات رابرجان می خرد.آری تهدیدها ، فرصت ها ،خطاها و همه وهمه میزان استرس این حرفه را به حداکثر رسانده است .
خبرنگاران عزیز
تجارت بی دردسر فراوان سراغ داریم اما شما تاجر معرفتید وطالب مرارت، مرارتی که به منظور روشنگری مردم بی مزدو منت به ارمغان می آورید.
اینجانب به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی این روز را صمیمانه به جامعه خبرنگاران و روزنامه نگارن و اهالی رسانه تبریک عرض نموده وبه ایشان عارضم که بنده و همکارانم تمام تلاش خودرا درخصوص حقوق حقه ی  خبرنگاران در مجلس و نوع سیاست گذاریها و همچنین در تعامل با دستگاههای اجرایی به خصوص وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و صدا وسیما جمهوری اسلامی به کار می بندیم تا مایه ی دلگرمی برای شما مجاهدین راه حقیقت باشیم .
شما چشم بیدار مردم و مسئولانید بی شک سلامت فرهنگی ، اقتصادی ،سیاسی، اجتماعی ،ورزشی ، درجامعه بارصد به موقع و اطلاع رسانی منصفانه شما تضمین می شود.
اما چند نکته :
وظیفه شما ازسر تعهد به تکلیف در جهت ترویج و تعمیق فرهنگ والای ایران اسلامی باید باشد .
واقعیت رویدادها را آنگونه که هست بیان کنید نه آنگونه که دوست دارید و نه آنگونه که دوست دارند نه آنگونه که دوست داشته می شود .
جناحی و سلیقه ای عمل نکنید.
قبول کنید رساترین فریادها انعکاس صدای مردم است ، پس مدافعان حریم حقیقت باشید.
با توجه به شکل گیری شبکه های مجازی و نرم افزارهای موبایلی که خبرسازی و خبرپراکنی را دراختیار همه گذاشته وظیفه شما کنترل کنندگی و نظم دهندگی چنین فضایی بایستی  باشد
عملکرد نمایندگان مردم و دولت را بدون هیچ گونه اعمال سلیقه ای به اطلاع مردم برسانید و تمام حقایق را بگویید و نه بخشی از آن را .
درپایان ضمن تبریک مجدد این روز،  توفیق روز افزون را برای شما خبرنگاران زحمت کش استان خراسان جنوبی و کشور را از خداوند منان مسالت دارم.
محمد رضا امیرحسنخانی
ریاست مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی  ونماینده مردم شریف فردوس، طبس، سرایان، بشرویه در مجلس شورای اسلامی.
ومن اله توفیق
مرداد ماه یکهزار و سیصد و نو دو پنج هجری شمسی