راه اندازی مجهزترین مرکز خدمات حمل و نقل عمومی منطقه در فردوس

راه اندازی مجهزترین مرکز خدمات حمل و نقل عمومی منطقه در فردوس

شهردار فردوس در گفتگو با فردوس برین ،  از راه اندازی مجهزترین مرکز خدمات حمل و نقل عمومی در منطقه خبر داد و گفت : در سال ۱۳۸۶ آنتن  شبکه و تعداد ۲۵ دستگاه بیسیم خریداری و در پایانه مسافربری نصب گردید و از آن زمان قرار بود که دستگاه های بیسیم بر روی خودروهای تحت نظارت شهرداری نصب شود ولی متأسفانه پس از گذشت حدود ۲ سال دستگاه های بیسیم از چرخه خارج گردید لذا با پیگیری صورت پذیرفته و اختصاص کد ۱۳۳ برنامه ریزی لازم جهت احداث مرکز مجهز به سیستم پاسخگویی شبانه روزی به همراه وسایل و امکانات رفاهی جهت رانندگان کشیک فراهم می گردد.

حلاج مقدم افزود ، این مرکز که در پایانه مسافربری مستقر خواهد شد با در اختیار داشتن تاکسی ها و خودروهای سمند و پژو ۴۰۵ خدمات مربوط به حمل و نقل درون و برون شهری را ارائه خواهد نمود .

وی همچنین گفت : در طول روز نیز رانندگان در نقاط مختلف سطح شهر مستقر و پس از اعلام مرکز در کمترین زمان ممکن به محل مورد تقاضا اعزام خواهند شد.

شهردار فردوس در پایان اظهارامیدواری نمود با راه اندازی این مرکز مسافرینی که در سحرگاهان به شهر فردوس می رسند با خیال آسوده از خدمات خودروهای امن و راحت برخوردارمی گردند.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل همگانی شهر فردوس نیز در بیان جزئیات مرکز ۱۳۳ گفت : پس از برطرف کردن عیوب دستگاه های بیسیم و تأمین لوازم نرم افزاری و وسایل رفاهی رانندگان ، در ابتدا از رانندگان محترمی که مالک تاکسی سمند و یا پژو ۴۰۵ می باشند دعوت به همکاری خواهد شد و پس از آن اولویت با رانندگان عزیز آژانس بوده و در صورت عدم تکمیل ظرفیت افراد شخصی نیز پذیرش خواهند شد.

مهدی بیکی زاده افزود ،  از رانندگان واجد صلاحیت و مالک خودروهای پژو جهت سرویسهای برون شهری نیز جهت سرویسهای برون شهری استفاده خواهد شد و پس از تکمیل  کادر خدماتی و استقرار اپراتور ، شهروندان عزیز تا شعاع حدود ۲۰ کیلومتر از شهر فردوس بدون گرفتن کد و پیش شماره می توانند با شماره ۱۳۳ تماس گرفته و از خدمات آن در اسرع وقت بهره مند گردند.

بیکی زاده در ادامه از ساماندهی سرویسهای مدارس در این مرکز خبر داد و گفت : با توجه به بررسی های صورت گرفته بسیاری از والدین که تمایل به استفاده از سرویس مدارس دارند دچار سردرگمی شده و بعضی از اوقات مشاهده می گردد خودروهای فاقد برچسب و صلاحیت نسبت به جابجایی دانش آموزان اقدام می نمایند که این کار باعث عدم پوشش بیمه حوادث جانی و مالی دانش آموزان می گردد لذا کلیه امور ساماندهی و اختصاص سرویس مدارس نیز در مرکز ۱۳۳ صورت خواهد پذیرفت و مدیران محترم مراکز آموزشی می توانند با مراجعه به این مرکز نوع خودرو مورد نیاز خود را انتخاب نمایند.

همچنین نیز در فاز بعدی سرویس دهی به کارخانجات ، ادارات ، شرکتها و سرویس های دربستی مراسم عزاداری  و جشن ها نیز توسط این مرکز انجام خواهد گرفت .

وی در پایان از فعالیت ۵۶ دستگاه تاکسی در شهر فردوس خبر داد و گفت : عمر متوسط ناوگان تاکسیرانی فردوس حدود ۶ سال می باشد و در سال ۹۵ یک دستگاه سمند به ناوگان اضافه شده و مراحل نوسازی تعداد ۴ دستگاه تاکسی فرسوده در حال پیگیری است تا این تاکسی ها با ۳ دستگاه پژو ۴۰۵ و یک دستکاه سمند تعویض گردند.

منبع : فردوس برین