شهردار فردوس اولویت های پروژه های شهرداری در سال ۹۵ را تشریح کرد

شهردار فردوس اولویت های پروژه های شهرداری در سال 95 را تشریح کرد

به گزارش روابط عمومی شهرداری فردوس، مهندس حلاج مقدم در جمع پرسنل شهرداری  ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز جانباز وروز پاسدار ، رضایتمندی عمومی حاصل شده در بین مردم فردوس را حاصل زحمات وتلاش های شبانه روزی پرسنل خدوم شهرداری در واحد های مختلف عنوان کرد وگفت: فعالیت هایی که شهرداری برای شهروندان انجام می دهد قابل مقایسه با خدمات هیچ ارگانی نیست چون هرروز در معرض قضاوت مستقیم مردم است.

لذا چناچه یکی از همکاران به وظیفه خود عمل نکند عملکرد شهرداری زیرسوال می رود بنابراین اعتماد حاصله را نباید از دست داد وضروری است روز به روز با تلاش خود بر این همکاری مردم وشهرداری ها بیفزاییم.

شهردار فردوس در ادامه گفت: شعار سال۹۵ که بنام(سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل) نامگذاری شده است سر لوحه کار شهرداری قرار گرفته واستفاده از پیمانکاران و مشاوران بومی، مصالح منطقه، تولید بخش زیادی از نیازمندی های پروژه های شهرداری با امکانات و توان و نیروی انسانی موجود از جمله آسفالت، نهال وگل وگیاه  مورد نیازدر گلخانه های شهرداری و کسب درآمد از امکانات و بویژه فضای سبز شهری از دو سال قبل مورد تاکید بوده است که امسال به صورت ویژه به آن توجه خواهد شد.

همچنین تا پایان سال شهرداری فردوس آمادگی انجام پروژهای راهسازی وفروش گل وگیاه مازاد برنیاز خود را خواهد داشت.

مهندس حلاج مقدم با اشاره به تحریم ها ی ظالمانه وشرایط سخت درآمدی شهرداری ها از اینکه در بعضی از ایام پرداخت حقوق ومزایای کارکنان شهرداری به تعویق می افتد عذر خواهی کرد وگفت: به لطف خداوند متعال تا پایان  فروردین ماه ۹۵ هیچ گونه بدیهی به پرسنل از بابت حق و حقوقات نداریم که ان شاء ا… با تدابیر دولت محترم وضعیت بودجه ودرآمد شهرداری ها بهتر خواهد شد.

وی در ادامه در تشریح اولویت های پروژه های شهرداری گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته عملیات عمرانی شهری از ابتدای سال ۹۵ شروع شده که شامل ۱۸ مورد زیر می شود:

اجرای روکش آسفالت معابر به مساحت حداقل ۲۵۰۰۰۰ متر مربع و همچنین زیر سازی  وآسفالت معابر جدید   به مساحت بیش از ۵۰۰۰۰ متر مربع

احداث فاز اول پارک خطی ولیعصر در حاشه بلوار ولیعصر (عج) شامل احداث پیاده روسازی، خط ویژه دوچرخه وفضا سازی لازم برابر طرح تهیه شده.

تکمیل طرح ترافیکی تقاطع خیابان های مدرس و ابن یمین و بلوار بهشتی.

احداث مغازه های حاشیه بلوار فرهنگ در قسمت پارکینگ قدیم شهرداری و مرمت غرفه های موجود و انتقال بخشی از صنوف مزاحم به مکان مذکور.

پیاده روسازی حاشیه بلوار فرهنگ

ساخت ونصب ایستگاه پمپاژآب میدان صاحب الزمان (عج) برای آبیاری مکانیزه فضای سبز شهری در جنوب و جنوب غربی شهر فردوس.

احداث فاز اول مرکز کنترل ترافیک شهری.

تکمیل پارکینگ موتوری ماشین آلات شهرداری.

تعویض بلوکه های فرسوده بلوار های بعثت شمالی، بهشتی و خیابان های صنعت و دانشجو.

بهسازی پارک ملت و یادمان شهدای گمنام.

فضاسازی محیط شهرداری .

پیگیری بازگشایی ادامه بلوار کشاورز.

پیگیری بازگشایی تقاطع طالقانی – انقلاب.

بهسازی کانال جمع آوری آبهای سطحی در سطح شهرورفع نقاطی که در هنگام بارندگی دارای آبگرفتگی  هستند..

اجرای مسیر دوچرخه سواری از میدان غدیر تا پارک دلگشا.

تکمیل پارک بانوان و پارک دلگشا.

تعیین تکلیف بخشی از زمین های رها شده در سطح شهر.

تکمیل طرح جداسازی آب شرب از غیر شرب فضای سبز.

شایان ذکر است که ازابتدای سال تا کنون عملیات تکمیل طرح ترافیکی خیابان های مدرس و ابن یمین  با بلوار بهشتی و تجهیز قیر پاش به اتمام رسیده وعملیات احداث پارک خطی از بیستم اردیبهشت ماه شروع شده است که در حد فاصل  میدان آزادگان تا غدیر حدود ۲۰۰۰ متر طول بلوکه کشی و کف سازی، حدود ۲۰۰۰ متر مربع ویژه پیاده روی و خط دوچرخه اجرا خواهد شد.

منبع : وب سایت شهرداری فردوس